שאלות ותשובות – גיאורגיה

שאלות ותשובות – גיאורגיה

החלק האדמיניסטרטיווי

איך בוחרים אימהות פונדקאיות לתכנית?

כאשר הורים לעתיד בוחרים אם פונדקאית, הם נוטים לשים לב יותר להופעתה החיצונית. לכן, הניסיון לימד אותנו שעל הרופא האחראי להפריה החוץ-גופית לבחור ולהקצות אם פונדקאית לתכנית, לאחר בדיקה רפואית קפדנית, כדי לקבוע שהיא בריאה. בחירת האם הפונדקאית נערכת שבועיים לפני תחילת ההכנות. מתאם התיק ישלח להורים פרופיל מפורט ותמונות של האם הפונדקאית יחד עם גיליון מיון, ואז ההורים יכולים לקבל החלטה סופית לגבי המועמדת.

 

יצוין כי במהלך הכנת האם הפונדקאית ישנה תמיד אפשרות קלושה שהיא תוחלף באחרת. יש לכך סיבות שונות וההחלפה מתבצעת רק כדי להגדיל ככל האפשר את סיכויי ההצלחה. החלפת אם פונדקאית באחרת יכולה לקרות כתוצאה מגורמים כגון העובי האנדומטריאלי, דימום פתאומי במהלך הכנתה, חוסר תיאום עם תורמת הביציות או האם לעתיד או סיבות רפואיות אחרות. ההורים תמיד מיודעים לגבי ההחלפה ומעודכנים מיידית בפרטים האישיים של המועמדת להחלפה.

 

מה קורה אחרי שהמחזור הראשון נכשל?

במקרה של כישלון המחזור הראשון ההורים עומדים בפני שני תרחישים אפשריים. התרחיש הראשון הוא שייתכן שיש להם עוברים מוקפאים שנותרו מהמחזור הראשון של ניסיון השתלת עוברים לא מוקפאים, ויכולים להעבירם לאם הפונדקאית. התרחיש השני הוא שאין להם, ועליהם לבקש ביצוע של מחזור שאיבת ביציות חדשות מתורמת ביציות, או שיש להכין מחדש את ההורים לעתיד.

למרבית המזל התשלום המלא הראשון לסוכנות עבור תכנית הפונדקאות מכסה שלושה ניסיונות, כלומר ההורים לעתיד אינם משלמים שוב לסוכנות על הניסיון השני והשלישי עבור שרותי הפונדקאות. הם רק צריכים לשלם עבור ההוצאות של הכנת האם הפונדקאית.

למשל: אם ההורים מעבירים עוברים מוקפאים לניסיון שני/שלישי, התשלום הוא 2200 דולאר אמריקאים. אם הם צריכים להיעזר במחזור חדש של עוברים לא מוקפאים, התשלום תלוי במספר הפונדקאיות שהם נעזרים בהן, ולפיכך תלוי בחבילה שההורים לעתיד בחרו. על ההורים לדעת שהסוכנות לא תגבה תשלום נוסף במקרה זה והם צריכים לכסות רק את עלויות הכנת האם הפונדקאית ואת הוצאות ההפריה החוץ-גופית החדשה.

מה היתרון בשכירת שרותיהן של שתי אימהות פונדקאיות?

לשכירת שרותיהן של שתי אימהות פונדקאיות יתרון מנקודת ראות אחת והיא שהדבר מגביר ביותר את סיכויי ההצלחה. אך חשוב לדעת שאם ישכרו שרותיהן של שתי אימהות פונדקאיות קיים סיכוי קל (פחות מ – 5%) שלהורים לעתיד ייוולדו בסופו של התהליך 4 ילדים – אם שתי הפונדקאיות יהרו כל אחת תאומים.

יש הורים שמבחינתם כל מספר ילדים גבוה מאפס נחשב למעולה והם מוכנים להשתתף בתכנית כזאת. חשוב לציין לגבי מקרה כזה שבגיאורגיה כשהמדובר בתאומים, אין אפשרות לדילול מספר העוברים ברחם (בהריון מרובה-עוברים). אנחנו מבצעים דילול עוברים (על סמך החלטת ההורים והרופאים) במקרה של שלישיות, שהוא נדיר מאוד.

כדי להבהיר את התנאים, ההורים לעתיד צריכים לדעת לא לבלבל בין תכנית שתי הפונדקאיות לחבילת הצלחה מובטחת. כשיש שתי אימהות פונדקאיות גדלים הסיכויים להצלחה אך אין בכך ערובה להצלחה מובטחת.

חבילת התשלום תלויה גם בשאלה אם אנחנו מקבלים אישור להריון עם עובר יחיד או מספר הריונות. כאשר מתבצעת העברת העובר לרחם אנחנו ממתינים, ראשית, לאישור הריון, ואז מודיעים להורים מה מספר ההריונות. וכך, אם רק אם פונדקאית אחת בהריון – להורים יש שתי פונדקאיות והריון מאושר אחד. אם אנחנו מאשרים ששתי הפונדקאיות הרות, אז להורים לעתיד יש שתי אימהות פונדקאיות עם שני הריונות מאושרים. חבילת התשלום תהיה בהתאם לכך.

 

איך מתבצע ההליך כשהפונדקאות במסגרת תכנית עם תרומת ביציות?

ההורים שולחים בקשה לאיש הקשר שלנו באמצעות אתר האינטרנט. בבקשה הם מספקים מידע על דרישותיהם הספציפיות וכן על המועד שבו הם מעוניינים להשתתף בתכנית.

לאחר בחירת המועד מתחילים ההורים בתהליך בחירת תורמת הביציות. כדי לבחור תורמת ביציות מתאימה ייכנסו ההורים לאתר האינטרנט שלנו www.newlifegeorgia.com . מתאמת התיק שלהם תיתן להם את פרטי ההתקשרות כדי להיכנס למאגר הנתונים שלנו. אז יוכלו ההורים באמצעות הקלקה על הקישור למאגר הנתונים לצפות בכל תורמות הביציות הזמינות. לכל אחת מוצמדת תמונה ופרופיל אישי וההורים יכולים לקרוא על ההיסטוריה הרפואית שלהן, על היסטוריית תרומת הביציות הקודמת שלהן, על עיסוקן הנוכחי, השכלתן וכדומה. השאלון גדוש במידע. אך אנו גם מעודדים את ההורים לבקש מידע נוסף על התורמת כדי לסייע להם לקבל את החלטתם הסופית.

לאחר מכן שולחים לנו ההורים העתקים של דרכוניהם ואז אנחנו חותמים איתם על חוזה. החוזה ייחתם ויישלח בדואר האלקטרוני. אין צורך לשלוח לנו את החוזה המקורי. ההורים משלמים את התשלום הראשון לפי החשבוניות שאנחנו שולחים להם. לאחר קבלת התשלום אנחנו עורכים בדיקה מקיפה של תורמת הביציות ומוודאים שהכול מוכן להתחלת ההכנה. ההפריה החוץ-גופית מתבצעת אחרי כן במועדים שנקבעו. לכן על ההורים להיות נוכחים במקום במשך כ-5 ימים כיוון שקשה לדעת מראש מה המועד המדויק שבו תתבצע קבלת הביציות.

הצעד הבא הוא קבלת הביציות והפרייתן ולאחריו מועברים העוברים לרחם האם הפונדקאית. מקובל להעביר עוברים בני שלושה ימים. אולם אפשר גם על פי בקשת ההורים לבצע העברות בלסטוציסט עוברי של היום החמישי. מספר העוברים המועברים לרחם בכל ניסיון הוא שלושה. אם ההורים מסרבים לתאומים, הם יכולים לבחור בהעברת שני עוברים. ההמלצה היא לא להעביר לרחם יותר משלושה עוברים.

אישור היריון ראשוני – בדיקות דם לגילוי היריון (HCG) מבוצעות 14 – 16 יום לאחר העברת העובר לרחם. ההורים יקבלו את תוצאות הבדיקות באותו יום או בבוקר שלמחרת. אם רמת הורמון ההיריון (HCG) הרלוונטית מאוששת בבדיקה הראשונה, אנחנו חוזרים על הבדיקה יומיים לאחר מכן כדי לאשר סופית את ההיריון. חודש לאחר העברת העובר מתבצעת בדיקת האולטרה-סאונד הראשונה.

 

איך מתבצע ההליך בתכנית הפונדקאות?

ההורים שולחים בקשה לאיש הקשר הראשי המופיע באתר ומיידעים לגבי דרישותיהם, תוך ציון המועדים שבהם הם רוצים להשתתף בתכנית.

בתכניות הפונדקאות שלנו יש להורים שתי אפשרויות. האם לעתיד יכולה לעבור גריית שחלות לייצור ביציות במרפאת הפריה חוץ-גופית בארץ מגוריה, להגיע לגיאורגיה ביום ה – 8 – 9 של הגרייה ולבצע את שאיבת הביציות בקליניקה שלנו. לחלופין היא יכולה לעבור את כל התהליך בגיאורגיה. בתרחיש הראשון צריכים ההורים להביא בחשבון שהייה בת כ-6 ימים בגיאורגיה, בשעה שאם ההליך של גריית הביציות מתבצע בגיאורגיה, הם צריכים להביא בחשבון 17 ימים לערך, כדי שכל ההליך יבוצע אצלנו. בכל אחד מהתרחישים האלה רופאינו חייבים לקבל את מלוא המידע הרפואי על ההורים ולאשר את השתתפותם בתכנית.

לאחר משלוח תוצאות כל הבדיקות למרפאתנו, שולחים ההורים את העתקי דרכוניהם ואנחנו חותמים על חוזה הפונדקאות. אפשר לבצע את משלוח החוזים באמצעות הדואר האלקטרוני ואין צורך לשלוח בדואר את המקור. ההורים מבצעים את התשלום הראשון לפי החשבוניות שאנחנו שולחים. לאחר שנקבל את התשלום אנחנו מוודאים שאפשר להתחיל בהכנה.

הכנת האם לעתיד תתואם עם הכנת האם הפונדקית. כאשר האם לעתיד עוברת הליך הכנה אצל רופא ההפריה החוץ-גופית במדינתה, במהלך ההכנה עלינו לקבל עדכונים על מצב גריית השחלות לייצור הביציות ביום 5 וביום 8 , בלוויית דיווח מלא לגבי מספר הזקיקים בכל שחלה וגודלם. ביום 9 האם צריכה להיות נוכחת במרפאת ההפריה החוץ-גופית שלנו, והרופא האחראי להפריה החוץ-גופית יחליט על תזמון הזריקה האחרונה לגריית השחלות וייקבע את מועד שאיבת הביציות.

 

איך מתבצע ההליך בתכנית של הפריה חוץגופית עם תרומת ביציות?

ההורים שולחים את הבקשה לאיש הקשר הראשי ששמו מופיע באתרנו ומיידעים לגבי דרישותיהם, תוך ציון המועדים שבהם הם רוצים להשתתף בתכנית.

לאחר בחירת המועד מתחילים ההורים בתהליך בחירת תורמת הביציות. כדי לבחור תורמת ביציות מתאימה ייכנסו ההורים לאתר האינטרנט שלנו www.newlifegeorgia.com . מתאמת התיק שלהם תיתן להם את פרטי ההתקשרות כדי להיכנס למאגר הנתונים שלנו. אז יוכלו ההורים באמצעות הקלקה על הקישור למאגר הנתונים לצפות בכל תורמות הביציות הזמינות. לכל אחת מוצמדת תמונה ופרופיל אישי, וההורים יכולים לקרוא על ההיסטוריה הרפואית שלהן, על היסטוריית תרומת הביציות הקודמת שלהן, על עיסוקן הנוכחי, השכלתן וכדומה. השאלון גדוש במידע. אך אנו גם מעודדים את ההורים לבקש מידע נוסף על התורמת כדי לסייע להם לקבל את החלטתם הסופית.

על האם לעתיד לשלוח את כל הבדיקות שביצעה. הרופא שלנו האחראי להפריה החוץ-גופית חייב לבדוק את התוצאות ולאשר שהמטופלת עונה על הדרישות ומתאימה לגמרי לשאת היריון.

לאחר מכן שולחים לנו ההורים העתקים של דרכוניהם ואז אנחנו חותמים איתם על חוזה. החוזה ייחתם ויישלח בדואר האלקטרוני. אין צורך לשלוח לנו את החוזה המקורי. ההורים משלמים את התשלום הראשון לפי החשבוניות שאנחנו שולחים להם. לאחר קבלת התשלום אנחנו עורכים בדיקה מקיפה של תורמת הביציות ומוודאים שהכול מוכן להתחלת ההכנה.

האם נשאית ההיריון ותורמת הביציות יחלו בגריית השחלות במקביל. האם לעתיד יכולה להתחיל בהכנות במרפאות ההפריה החוץ-גופית במקום מגוריה ולהגיע לגיאורגיה לשלב קבלת הביציות והשתלת העובר, או לחלופין, כל הליך ההכנה לנשיאת ההיריון יכול להתבצע בגיאורגיה.

 

איך מתבצעת תכנית הפונדקאות עם עוברים מוקפאים?

ראשית, ההורים שולחים את הבקשה לאיש הקשר הראשי, ששמו מופיע באתרנו, ומיידעים לגבי דרישותיהם הספציפיות, תוך ציון המועדים שבהם הם רוצים להשתתף בתכנית.

על ההורים להסדיר את העברת העוברים למעבדה שלנו. המרפאה שבה שמורים העוברים המוקפאים חייבת להכין דוח מפורט שילווה את העוברים. בדוח יצוין מספר העוברים המוקפאים, בכמה מבחנות הם מוקפאים, דרגת איכות כל עובר, מספר הימים שבהם העובר מוקפא ובאיזו שיטה הוקפא. בנוסף לכך נזדקק לתוצאות הבדיקות של מחלות מידבקות של ההורים (הפאטיטיס בי ו-סי, HIV , סיפיליס).

לאחר הגעת העוברים למעבדתנו, על ההורים לשלוח העתקים של הדרכונים שלהם כדי שנוכל להכין את החוזים. ההורים צריכים, ראשית, לשלם, ולאחר מכן נתחיל להכין את האם הפונדקאית. העוברים יופשרו ויועברו לרחמה של האם הפונדקאית. יסוכם עם ההורים מראש מה מספר העוברים שיועברו לאם הפונדקאית.

 

על איזו חברת שילוח יכולה חברת ניו לייףלהמליץ להורים לעתיד?

כבר יותר משנה וללא כל בעיות מביאה למעבדתנו חברת השילוח Kynisi משלוחי פריטים מוקפאים. כתובת אתר חברת השילוח הוא http://www.kynisi.com.

נא לשים לב לכך שזוהי רק הצעה, וחברת “ניו לייף” אינה אחראית בדרך כלשהי למגעים בינכם לבין חברת השילוח המומלצת, ואינה אחראית לסיכון כלשהו שיוביל לאספקת חומר קפוא שניזוק. ההחלטה להשתמש בשירותיה של חברה זאת היא שלכם בלבד.

 

מה קורה אחרי קבלת אישור על ההיריון?

זו שאלה חשובה ואנחנו שמחים לענות עליה בפירוט: ראשית, אחרי בדיקת דם לגילוי היריון – HGC human chorionic gonadotropin , מועבר התיק למתאמת הטיפול בהיריון.

היא אחראית על העברת עדכונים סדירים לגבי התקדמות ההיריון ומשלוח של צילומי אולטרה-סאונד. ההורים בהחלט מוזמנים לחלוק עמנו את שאלותיהם ודאגותיהם במהלך התהליך. ההורים יכולים גם לבקר בגיאורגיה למפגש עם האם הפונדקאית בכל שלב במהלך ההיריון. אנחנו נסייע בתקשורת בכל אמצעי נדרש, כדי לוודא שמתקיימת אינטראקציה בין ההורים לאם הפונדקאית.

 

מה קורה אם האם הפונדקאית עוברת הפלה טבעית?

זאת שאלה עדינה, אולם יש להעלות אותה ואף להשיב עליה לצורך הבהרה: ההיריון מאושר ברגע ששומעים את פעימות לב העובר. אם תוצאות בדיקת הדם לגילוי היריון – HCG – חוזרות חיוביות וצילום האולטרה-סאונד הראשון מאשר את קיומו של היריון, אך לא נשמעות פעימות לב העובר בשלב זה, אין הדבר נחשב להפלה. ההורים יעברו לניסיון הבא בלא תשלום לסוכנות (אם זה אכן אחד משלושת הניסיונות הכלולים מראש בתשלום לסוכנות).

אם נשמעות פעימות לב העובר וההיריון נחשב ליציב אך העובר חדל להתפתח אחרי כן, נחשב הדבר להפלה. אז ההורים צריכים להתחיל בתכנית חדשה ולשלם את מלוא המחיר. התשלום המועבר לאם הפונדקאית בכל שלב ספציפי של ההיריון נדון בחוזים.

 

לכמה ביציות אפשר לצפות מתורמת הביציות?

זאת שאלה נפוצה שהורים שואלים לעיתים קרובות. ליתר דיוק השאלה היא על מספר מובטח של ביציות שיתקבלו, מה שפשוט בלתי אפשרי. לרוע המזל איש אינו מסוגל לצפות מספר מדויק לפני שמתבצע תהליך שאיבת הביציות עצמו.

אולם, כדי להציע מידה מסוימת של ודאות, לפני מעורבות תורמת הביציות בתכנית, אנחנו מציעים להורים לבקש ספירת זקיקים אנטרליים משתי השחלות של תורמת הביציות. הדבר יספק אומדן גס של מספר הביציות שניתן לצפות לו. אולם אין זאת ערובה מבוססת שאותו מספר ביציות יתקבל, כיוון שלא בהכרח יגיבו כל הזקיקים לגרייה באותה הצורה.

 

מה קורה לעוברים שלא מועברים לרחם?

כפי שהוזכר בתשובה לשאלה קודמת, הקליניקה שלנו מעבירה בחזרה לרחם האם הפונדקאית שלושה עוברים לכל היותר בכל פעם. כל עובר שנותר, מוקפא ונשמר במעבדה לשימוש עתידי. ייתכן שלא יהיה מובן להורים לעתיד איך קורה שהתקבלו אצלנו שמונה עוברים, למשל, ומחזירים לרחם האם הפונדקאית שלושה, ולאחר מכן נותרים להקפאה רק שלושה.

הם, כמובן, תוהים מה קרה לשני העוברים האחרים. התשובה היא ששני העוברים הנותרים לא היו באיכות מספיק גבוהה כדי להקפיא אותם. יש עוברים שלא מוקפאים אם יש סיכון שלא יוכלו לשרוד את תהליך ההפשרה. צעד זהירות זה ננקט כדי להגן על ההורים מציפיות שיולידו אכזבה, אם יוקפאו עוברים אלה.

 

מה צריכים ההורים לדעת על החוזים?

אפשר להוריד מהאתר שלנו מראש את החוזים שאנחנו מתעתדים לחתום עם ההורים לעתיד. החוזים (בהתאם לתוכנית שההורים בוחרים), שעליהם צריכים ההורים לחתום, הם לתרומת הביציות, לפונדקאות ולהפריה החוץ-גופית. יש גם הסכם כספי שהוא חלק מחייב משפטית מכל חוזה. אם ההורים חושבים שהחוזים באתר אינם מעודכנים, הם יכולים בהחלט לבקש ממתאמת התיק לשלוח את הנוסחים העדכניים ביותר של כל אחד מהחוזים.

לצערנו, כיוון שהחוזים שלנו מובנים בקפידה והם מסמכים משפטיים רשמיים המוכרים על ידי הרשויות הרלוונטיות, איננו יכולים להכניס בהם שינויים. אך ההורים יכולים לסמוך על כך שבאמצעות התכתבות בדואר אלקטרוני בין “ניו לייף” לביניהם, יוכלו לבטא כל דאגה בנוגע למידע לא נכון או לא מדויק שקיבלו.

החוזים הנשלחים להורים לעתיד חתומים בשולי כל עמוד בחותמת ובחתימת אדם מוסמך מטעמנו. אנחנו שולחים גרסאות אלקטרוניות להורים, ושני ההורים צריכים לחתום גם הם על כל עמוד של החוזים, ולשלוח את החוזה בחזרה אלינו בגרסת PDF סרוקה. אין צורך לשלוח את עותקי המקור בחזרה אלינו.

 

החוזה בין ההורים לעתיד לאם הפונדקאית

החוזה בין ההורים לעתיד לאם הפונדקאית הוא חשוב ביותר וראוי לשימת לב מעמיקה. לפי החוק בגיאורגיה חוזים נוטריוניים חייבים להיחתם בין ההורים לאם הפונדקאית לפני החזרת העוברים לרחם. החוזה מאפשר להורים לרשום את התינוקות על שמם ולקבל תעודת לידה לילד.

אם מחזור ההשרשה הראשון נכשל וההורים צריכים להעביר לאם הפונדקאית את העובר הקפוא, יש לחתום על חוזה חדש. על מנת לחסוך להורים נסיעות נוספות אנחנו מציעים להם להשאיר ייפוי כוח משפטי מוגבל על שם “ניו לייף” ואנחנו נחתום על החוזה החדש בשם ההורים. אנחנו מסדירים הכול עם ההורים מראש, ושולחים להם עותקים מהחוזים החתומים. המקור נשמר במשרדנו ובמשרד הנוטריון ונמסר להורים עם הגיעם אלינו.

 

איך מקבלים מידע על העלויות?

ההורים יכולים לקרוא את החלק העוסק בעלויות באתרנו, שם מצוי מידע מפורט על כל סוגי העלויות ואילו תשלומים ישולמו בכל שלב מהתוכנית. מומלץ להורים לקרוא היטב את פירוט ההוצאות הנוספות הבלתי צפויות.

אם הפרטים בסעיף העלויות אינו ברור דיו, אנחנו נשמח תמיד לספק להורים פרטים נוספים.

 

 

 

כמה פעמים נצטרך לבקר בגיאורגיה במהלך ההליך?

תצטרכו לבקר פעמיים בגיאורגיה. פעם אחת כדי לספק את הזרע (ו/או לקבלת הביציות) ופעם אחת כשתיקחו את תינוקכם הביתה. אם ההורים אינם יכולים לעמוד בלוח הזמנים של המרפאה, אנחנו נקבל אותם בברכה במרפאתנו במועד הנוח להם כדי לספק לנו את הזרע המוקפא, שישמש להפריה במסגרת תכנית ההפריה החוץ-גופית שבחרו.

ההורים השולחים עוברים מוקפאים יכולים גם לתת ל”ניו לייף” ייפוי כוח מוגבל באמצעות ציון סעיף זה בחוזה ומשלוח העותק המקורי למשרדנו. ייפוי הכוח המוגבל חייב להיות מאומת ולשאת חותמת נוטריון ממדינתכם. רק אז נחשב המסמך למחייב משפטית. במקרה כזה , הורים המעבירים עוברים מוקפאים לצורך פונדקאות יצטרכו לבקר בגיאורגיה רק פעם אחת כדי לקבל את תינוקם.

 

האם ההורים זקוקים לאשרת כניסה כדי להיכנס לגיאורגיה?

אזרחי מדינות האיחוד האירופי, ארה”ב, אוסטרליה, ניו-זילנד, ישראל, קנדה, יפן, שוויץ, סינגפור, נורבגיה, איסלנד, ליכטנשטיין, אנדורה, סאן מרינו, טורקיה, כוויית, קאטאר, בחריין, האמירויות הערביות המאוחדות, עומאן, דרום קוריאה, איראן ומדינות ברית המועצות לשעבר (חוץ מרוסיה) אינם זקוקים לאשרת כניסה כדי לבקר בגיאורגיה (עד 360 יום). תקבלו אשרת כניסה בכניסה למדינה במעבר הגבול.

אם אינכם אזרחי אחת המדינות שנימנו לעיל , תוכלו לקבל אשרת כניסה מהשגרירות או הקונסוליה של גיאורגיה. אשרות כניסה מונפקות גם בנקודות הכניסה היבשתיות והאוויריות לגיאורגיה.

 

הגעה ומגורים

תוכלו ללמוד על טביליסי, גיאורגיה, לפני הגעתכם, באמצעות הקישורים שלמטה, שאולי יסייעו לכם:

על טביליסי, גיאורגיה: http://www.info-tbilisi.com/

מדריך תיירות: http://wikitravel.org/en/Georgia_(country)

מידע כללי: http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_(country)

המלון הסמוך לסוכנות שלנו הוא “Holiday Inn”  והוא במרחק הליכה. שותפינו ואורחינו מקבלים, בדרך כלל, הנחות מיוחדות במלון זה. אנא היכנסו לקישור לקבלת מידע נוסף והודיעו לנו אם ברצונכם להזמין שם חדרים:

מלון הולידיי אין : http://www.hi-tbilisi.com/

אם ההורים סבורים שמלון הולידיי אין אינו מתאים להם מסיבה כלשהי, יש גם מלון שלושה כוכבים בסמוך ושמו Batesta Hotel שכתובת האתר שלו www.batesta.ge. הוא לא מלון מפואר אך הוא נוח ומחיריו סבירים.

מלונות סבירים אחרים שתוכלו לבדוק הם: Betsy’s hotel – מלון בטסי – שכתובת האתר שלו היא http://www.betsyshotel.com ומלון אוריון – Orion Hotel שכתובת האתר שלו היא http://www.hotelorion.ge.

הורים המתכננים שהות ארוכה יותר בגיאורגיה עשויים להתעניין גם במלון סיטדין Citadines הממוקם בלב העיר. http://www.citadines.com/en/georgia/tbilisi/freedom_square.html

 

האם מדינת היעד בטוחה?

התשובה לשאלה זאת היא בהחלט כן! גיאורגיה היא מדינה מאוד בטוחה. מובן שיש תמיד צורך לנקוט ברמה כללית של בטיחות וזהירות ברחוב בכל נסיעה לחו”ל. שימו לב לתנועה בכביש בעיקר כשאתם חוצים אותו. אנחנו אומרים זאת כי לכל עיר קצב משלה וחשוב להיות ערני בסביבה לא מוכרת.

 

היכן ממוקם המשרד של ניו לייף“?

אנחנו ממוקמים במרכז העיר, מה שמאוד נוח ונגיש בקלות לכל המבקרים אצלנו. יש שלט בולט מחוץ למשרד שכתוב בו: “Healthcare Agency International New Life Georgia” ( סוכנות בריאות בינלאומית ניו לייף גיאורגיה). הכתובת:

11B Bakhtrioni Street
Tbilisi, Georgia, 0179
Mob: +995 598 80 22 23
Mob: +995 99 38 02 02
Landline: +99532 262 01 01

 

החלק הרפואי

מה הן הבדיקות שתורמת הביציות/האם לעתיד/האם הפונדקאית צריכות לעבור?

CBC/hb– ספירת דם מלאה/המוגלובין

סוג דם ורזוס (Rhesus)– למקרה שיידרשו עירויי דם לא צפויים.

HIV – נגיף הכשל החיסוני הנרכש

HbsAg – הפאטיטיס B

VDRL – עגבת (סיפיליס)

HCV – הפאטיטיס C

FSH (CD2-4) – הורמון מגרה זקיק – בדיקות לבירור רזרווה שחלתית (חייב להימדד ביום 2 – 4 לווסת)

LH (CD2-4) – הורמון ההצהבה (חייב להימדד ביום 2 – 4 לווסת)

AMH – הורמון אנטי-מולריאני – מספק אומדן לאספקת הביציות שנותרה

TSH/T3/T4– הורמון מגרה בלוטת התריס/בדיקת תפקוד בלוטת התריס

פרולקטין – מדידת רמת הורמון הפרולקטין המופרש על ידי בלוטת יותרת המוח. )בדיקת הדם מתבצעת תוך שלוש שעות ממועד ההתעוררות). רמות גבוהות עלולות להעיד על אי-פריון.

אולטרסאונד של האגן לספירת זקיקים אנטרליים (יום 2 – 5 של הווסת)

נטילת משטח וואגינאלי לגילוי כלמידיה, לפסילת קיום זיהום העלול להתפרץ במהלך שאיבת הביציות או לאחריה.

אינסולין

בדיקות דם לגילוי כלמידיה

נגיף הרפס

ציטומגלווירוס

 

אילו בדיקות נדרשות מהאב הגנטי?

HIV – נגיף הכשל החיסוני הנרכש

STD HbsAg – הפאטיטיס B

VDRL (RPR) – עגבת (סיפיליס)

HCV – הפאטיטיס C

ספירת זרע ותרבית מתבצעות 3 חודשים לפני תחילת התכנית.

 

מה שיעור ההצלחה שלנו?

בדרך כלל שיעור ההצלחה הוא גבוה, 60 אחוז כאשר אנחנו מבצעים את תרומת הביציות עם תכנית הפונדקאות. יש הורים רבים שבאמצעות מרפאתנו זכו בהצלחה בניסיון הראשון , אולם יש בדרך כלל גורמים אישיים שמשפיעים. אנחנו תמיד מיידעים מראש את ההורים לעתיד הפונים אלינו שעליהם להיות מוכנים רגשית וכספית לשלושה ניסיונות להפריה חוץ-גופית של עוברים לא מוקפאים.

 

אילו בדיקות נערכות במהלך ההיריון ואיך מתבצע ניטור האימהות הפונדקאיות במהלך ההיריון?

שליש ראשון:

לאחר קבלת תוצאה חיובית של בדיקות לגילוי הריון – בטא HCG, וההיריון מאושר, הפונדקאית כבר בהיריון בשבוע הרביעי.

בשלב השני, אחרי אישור התוצאה החיובית, נקבע מועד לבדיקת סקירת אולטרה-סאונד מוקדמת ביום ה-15 לאחר קבלת התוצאה החיובית של בדיקת הדם לגילוי היריון, במטרה לקבוע את מספר שקי ההיריון (יחיד, תאומים או יותר) שבהם פעילות לבבית טובה.

בשבוע השמיני מתבצעת בדיקת אולטרה-סאונד למעקב.

בדיקת האולטרה-סאונד בשבוע ה – 12 מיועדת לברר את התפתחותו הטובה של העובר כדי לגלות פגמים מולדים וכן נערכת בדיקת שקיפות עורפית.

שליש שני:

הפונדקאית שלכם מוכנה לביקורים אצל רופא הנשים לבדיקות דם שגרתיות ומעקב.

כאשר ההיריון מגיע לשבוע ה – 16 מוכנה הפונדקאית לתבחין המשולש (בדיקה משולשת) אשר מטרתו לגלות התפתחות שדרה שסועה (ספינה ביפידה), תסמונת דאון ופגמים בתעלה העצבית. בנוסף לכך התזונאית במרפאת רופא הנשים תמדוד את משקל הפונדקאית, את לחץ הדם שלה ואת התפריט היומי שלה.

ככל שההיריון מתקדם לשבוע ה-20, משקל תינוקכם הוא כ – 300 גרם ואורכו 25 ס”מ. כל איבריו כבר התפתחו.

הפונדקאית שלכם מוכנה עתה לסקירת אולטרה-סאונד דרגה 2 . אנחנו מבצעים סקירה שלישית בשלב זה, שמציגה את כל הפרמטרים של התינוק לפרטיהם.

בשעת הצורך יתבצע אולטרה-סאונד בשבוע ה – 24, לפי הפרמטרים של ההתפתחות.

שליש שלישי:

תינוקכם שוקל בערך 1000 גרם ואורכו כ35 ס”מ.

רופא הנשים עורך בדיקות שבועיות עד ללידה.

במהלך פרק זמן זה עורכים לפונדקאית בדיקות דם ושתן קבועות. גם לחץ הדם שלה ומשקלה מנוטרים.

בשעת הצורך עורכים בשבוע 34 – 36 בדיקת דופלר מפורטת בצבע, כדי לוודא שהכול בסדר. אז קובע רופא הנשים את מועד הלידה .

בשבועות 37 – 40 אנחנו מוכנים לקבל את המתנה המיוחדת של הפונדקאית, המיועדת לכם, ומוודאים שאתם במקום כדי לקבל את התינוק שיסב לכם אושר.

התוספים הניתנים לפונדקאית במהלך ההיריון:

תוספת ברזל

Orofer – XT

הרכב:

כל טבליה מצופה מכילה:

Ferrous Ascorbate
Equivalent to elemental Iron 100 mg
Folic Acid IP 1.1 mg
Excipients q.s.
נוספות גם מנות ויטמינים מותאמות.

Arachitol -O
Calcium citrate Malate equivalent to elemental Calcium 250 mg
Vitamin D3 IP 400 iu
Excipients q.s
נוספות גם מנות ויטמינים מותאמות.

Mamaprotinex

ברזל, ויטמין A, C, B2, B12, חומצה פולית, נחושת, אבץ, מנגן, החשובים להיווצרות תאי הדם ומסייעים במניעת אנמיה.

סידן, זרחן, אבץ, מנגן, ויטמין A, D & C החשובים להתפתחות השלד של העובר ולשמירה על בריאות העצם של האם.

Lycored

כל גלולה מכילה בערך

Lycopene ( as Natural Lyc-O- Mato) 2000 mcg – ליקופן
Zinc ( as Sulphate monohydrate) 7.50 mg – אבץ
Selenium (as Monohydrated Dioxide) 35 mcg – סלניום

 

 

החלק המשפטי (רישום התינוק/שגרירות)

 

האם הפונדקאות חוקית בגיאורגיה?

היריון פונדקאי חוקי בגיאורגיה מאז 1997. אולם, יש לשים לב לכך שכדי ליטול חלק בתכנית הפונדקאות של “ניו לייף גיאורגיה” עליכם להיות זוג הטרוסקסואלי נשוי כחוק ולהמציא תעודת נישואין רשמית. אם המדובר בחד-הורי או בזוג הומוסקסואלי , תוכלו לפנות לסניף בתאילנד או במקסיקו.

 

איך מקבלים את תעודת הלידה של התינוק?

את תעודת הלידה של תינוקכם תוכלו לקבל ברגע שהוא או היא נולדו. הדבר מצריך לכל היות 5 ימי עבודה. יצוין כי בתעודת הלידה יירשמו ההורים המזמינים כאם ואב של היילוד ואין שם אזכור לפונדקאות.

כדי לקבל תעודת לידה צריכים ההורים להגיש את המסמכים הבאים למשרד הרשמי המטפל בכך בגיאורגיה:

החוזה הנוטריוני החתום בין ההורים לאם הפונדקאית, שמוסדר עוד טרם מתבצעת העברת העובר לרחם הפונדקאית. דוח העברת העובר, שמנפיקה המרפאה להפריה חוץ-גופית, שבה נערכה העברת העובר לרחמה של הפונדקאית. דרכוני שני ההורים הרשומים בחוזה הנוטריוני, תעודת הנישואין שלהם (באנגלית), גם היא עם חותמת נוטריונית וחותמת אפוסטיל (אישור בינלאומי לגבי אותנטיות של תעודה ציבורית) מארץ המוצא של ההורים.

 

 

 

מה הוא מסמך אפוסטיל או חותמת אפוסטיל?

אפוסטיל או חותמת אפוסטיל משמש מדינות הפועלות בהתאם לאמנת האג כדי לאשר מסמכים. כלומר, אתם זקוקים לחותמת זאת על כל המסמכים שמבקשת העירייה.

יתרה מזאת, האפוסטיל הוא חותמת שעליכם לקבל ממשרד החוץ במדינה שלכם. מטרתה לאמת את המסמכים המשפטיים שתשלחו אלינו. האפוסטיל או חותמת האפוסטיל היא טופס מוכן מראש על פי אמנת האג. רק המדינות שחתמו על אמנת האג יכירו באישור האפוסטיל. לקבלת מידע נוסף היכנסו לכתובת: http://en.wikipedia.org/wiki/Apostille_convention

 

איך מקבלים דרכון לתינוק?

ברגע שאנחנו מקבלים פנייה מההורים, אנחנו מייעצים להם לפנות מידית לשגרירות מדינתם ולקבל שם מידע לגבי תהליך רישום התינוק.

אנחנו עושים זאת כי חשוב מאוד לקבל מידע מפורט על המסמכים שהשגרירות מבקשת לשם רישום הילד. זאת רק אחת מהדרכים הרבות שאנחנו כאן ב”ניו לייף” יכולים לסייע להורים לעתיד, בכל דבר, על ידי הצעת תמיכה במה שאפשר.

זהו החלק הקל בתהליך הגדול שבו אנחנו מעורבים. במהלך ההיריון של האם הפונדקאית ההורים מתחילים לאסוף את המסמכים הדרושים כך שרוב הפעילות תתבצע מראש לפני לידת התינוק. הדבר יאפשר החשת תהליך הרישום.

 

למה אין לצפות

שימו לב שברגע שהתינוק נולד ונמסר לכם מסתיימות כל התחייבויותינו ואחריותנו המפורטות בתוכנית.

חשוב גם שתדעו שאנחנו תמיד מאוד עסוקים בתכניותינו ולכן אין אפשרות ללוות אתכם לשגרירות או לטיולים. גם לא נוכל לספק לכם שרותי תרגום במהלך שהותכם בגיאורגיה. לצערנו, כל אלה אינם בתחום האפשרי מבחינתנו.